Czy 2 różne algorytmy Google mogą się wzajemnie niwelować?

Czy jeśli Twoja strona została ukarana przez jeden z algorytmów to inny może Ci pomóc? Na to pytanie odpowiedział John Mueller.

John Mueller powiedział w najnowszym hangoucie, że faktycznie jeśli strona została ukarana przez jeden z algorytmów to do czasu aktualizacji część, za którą strona została ukarana nie zostanie ponownie sprawdzona. Pracownik Google przypomniał jednocześnie, że wpływ na ranking ma bardzo wiele sygnałów. A to oznacza, że strona przez cały czas może być oceniana przez inne wskaźniki. Jeśli jeden z algorytmów ukarał stronę to inne wciąż mogą pokazać, że strona zawiera jakościowe dane i pozycjonowanie stron będzie efektywne.

Czy Google tak naprawdę jest wyszukiwarką internetową?

Pytanie „Czy Google jest wyszukiwarką internetową?” wydaje się retoryczne. Dla większości wyszukiwarka internetowa to oczywiście Google. Jednak okazuje się, że nie koniecznie.

Rada UE opracowała nową definicję wyszukiwarki internetowej, ale najpopularniejsza i najbardziej znana wyszukiwarka, Google, nie spełnia tej definicji. Jednak najpopularniejsza i najbardziej znana wyszukiwarka, Google, nie spełnia tej definicji. Czym więc jest wyszukiwarka internetowa według Rady UE?

„Wyszukiwarka internetowa to usługa cyfrowa, która pozwala użytkownikom dokonywać wyszukiwań na w zasadzie wszystkich stronach internetowych lub określonego geograficznie podzbioru stron internetowych występujących w danym języku na podstawie zapytania o jakiekolwiek kwestie w formie słów kluczowych, wyrażeń lub innych danych wejściowych; i zwraca linki, zawierające informacje dotyczące żądanej treści.”

Dlaczego ta definicja oznacza, że Google nie jest wyszukiwarką internetową? Chodzi o fragment „pozwala użytkownikom dokonywać wyszukiwań na w zasadzie wszystkich stronach internetowych”. Jak zwraca uwagę portal Search Engine Journal w wynikach Google nie znajdziemy wszystkich stron, na liście nie znajdą się strony sieci Tor oraz takie, które są niedostępne dla robotów indeksujących. Dodatkowo część stron nie jest indeksowana ze względu na prawo do bycia zapomnianym.

Luki w Google Search Console

Barry Schwartz autor portalu SE Round Table poinformował o problemie z danymi w narzędziu Google Search Console.

W popularnym narzędziu dla webmasterów i marketingowców, czyli Google Search Console pojawiły się „białe plamy”. A dokładniej okazuje się, że na wykresie danych brakuje jednego lub dwóch dni.

Barry Schwartz opublikował print screen z wykresem, na którym brakuje informacji o 29 marcu.

Natomiast na Twitterze pojawił się screen, prezentujący wykres, gdzie brakuje już danych z dwóch dni 28-29 marca. Co ciekawe dane z kolejnych dni już się pojawiają.

O sytuacji został już poinformowany John Mueller, który zapowiedział, że wkrótce wszystko wróci do normy. Zaginione dane, wrócą więc na wykres.

Czy AMP jest czynnikiem rankingowym?

W zeszłym tygodniu informowaliśmy o oficjalnym pojawieniu się AMP w mobilnych wynikach wyszukiwania. Okazuje się, że wcześniej Google wspominało, że AMP może być czynnikiem rankingowym. Jak jest faktycznie?

Oznaczenie AMP można zobaczyć już w wyszukiwarce mobilnej od kilku dni. Projekt był przez dłuższy czas w fazie testów, jednak obecnie można już przyjrzeć się jego efektom. O temacie sporo się mówi i ostatnio pojawiło się pytanie odnoszące się do znaczenia AMP jako czynnika rankingowego. Wcześniej John wspominał, że jest to możliwe, teraz jednak zapewnia, że AMP samo w sobie nie jest czynnikiem rankingowym – wypowiedź pojawia się w minucie 15:50.

Z wypowiedzi wynika, że AMP nie jest czynnikiem rankingowym, jest to jednak bardzo przydatna opcja, sprawiająca, że dana strona będzie bardziej przyjazna dla urządzeń mobilnych. AMP samo w sobie obecnie nie jest czynnikiem rankingowym, John nie powiedział jednak, jak to będzie wyglądało w przyszłości.

Czy to już koniec Google PageRank?

PageRank już od dłuższego czasu nie był najlepszym miernikiem wartości strony. Google zdecydowało się ostatecznie pożegnać narzędzie PageRank.

W październiku 2014 roku pisaliśmy o tym, że Google nie będzie już aktualizować PageRank. Mimo tego, że John Mueller informował o tym, że Page Rank nie jest już najlepszym miernikiem strony, narzędzie wciąż było dosyć popularne.

Google zdecydowało się na usunięcie narzędzia Google PageRank ze swojej wyszukiwarki. Informację o decyzji kalifornijskiego giganta podał serwis Search Engine Land. W ciągu najbliższych tygodni popularne narzędzie przestanie wyświetlać dane dotyczące wartości strony.

Google wciąż wykorzystuje PageRank wewnętrznie w swoich algorytmach. Jednak dane nie będą dłużej dostępne dla innych. Decyzja Google nie jest zaskakująca, ponieważ narzędzie PageRank, które mogliśmy wykorzystywać, nie było najprawdopodobniej aktualizowane od 2013 roku.